Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Participace žáků jako cesta výchovy k demokratickému občanství. Překážky jejího rozvoje a jejich úspěšné překonávání.
Urbanová, Eliška ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent) ; Čermák, Daniel (oponent)
Eliška Urbanová, abstrakt disertační práce: Participace žáků jako cesta výchovy k demokratickému občanství. Překážky jejího rozvoje a jejich úspěšné překonávání. Abstrakt Kurikulární dokumenty mnoha demokratických států včetně České republiky požadují, aby školy vedly žáky ke kompetencím pro demokratickou kulturu. Výsledky mezinárodního srovnání poukazují na to, že zatímco na úrovni znalostí jsou čeští žáci nad průměrem, v oblasti dovedností a postojů průměru naopak nedosahují. Právě dovednostní a postojovou složku může posílit participace žáků. Její kvalitní realizace ovšem není něčím samozřejmým a v českých školách se ji zřejmě nedaří realizovat efektivně. Smyslem práce bylo pochopit, na jaké překážky na úrovni kultury škol a na úrovni struktury škol i vzdělávacího systému při její implementaci mohou ředitelé narážet, a zejména pak zmapovat, co může pomoci tyto překážky překonávat. Metody: Výzkum byl realizován formou mnohonásobné holistické případové studie tří škol, které mají s participací žáků rozsáhlé zkušenosti. Ve školách proběhly hloubkové rozhovory s třiceti pedagogy a studium školních dokumentů. Výsledky: Klíčovou roli v tom, jak kvalitně bude participace realizována, hrají učitelé, neboť bez jejich podpory se většina žáků neumí adekvátně zapojit. Pro tuto činnost však učitelé mnohdy nemají ani...
Školní uniforma: důvody, diskuze, rozhodnutí
Bednaříková, Barbora ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Inovace a změny jsou fenoménem každé doby. V rámci modulu Teorie a praxe školského managementu se práce zabývá řízením konkrétní změny, a to zaváděním školních uniforem do praxe. Teoretická část práce vychází z relevantních odborných pramenů zabývajících se škol- ským managementem, marketingovou strategií, kulturou školy a řízením změny. Je doplněna dostupnými zahraničními zkušenostmi z provedených výzkumů i rešerší mediálního obrazu, který u této problematiky sehrává důležitou roli. Praktická část, výzkum, poskytuje informace a data, které autorka získala metodou rozhovorů s vedením škol, které aktuálně školní unifor- mu zavádějí. Výsledky výzkumu ukázaly, že u žádného z uvedených projektů se nenaplnila původní očekávání. Porozumění příčinám neúspěchů či jen částečných úspěchů projektů je důležitou součástí souhrnu informací pro ředitele škol, kteří zavedení školních uniforem zva- žují. Ze zobecněných výzkumných nálezů, ale i teoretických poznatků vychází soubor zá- kladních doporučení, která jsou obsažena v závěru práce.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...
Evaluace mateřské školy - dvoutřídní mateřské školy z pohledu rodičů
Frühaufová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce se zabývá evaluací mateřských škol. Cílem práce je analýza současného stavu několika vybraných malých /dvoutřídních/ mateřských škol v Praze, zjištěním toho, v čem jsou tyto školy silné a v čem by bylo dobré se zlepšit. Teoretická část bakalářské práce vychází z dostupné literatury zabývající se evaluací, která je součástí pedagogické a řídící práce, mateřskou školou a její historií, podmínkami předškolního vzdělávání, kulturou školy, klimatem školy a jejich vlivy na rodiče. Výzkumná část vychází z empirického výzkumu provedeného na základě dotazníku pro rodiče dětí z vybraných dvoutřídních mateřských škol v Praze. Zabývá se ověřením tvrzení vycházejících z vlastní praxe autorky. Přináší podnětné zamyšlení nad tím, v čem jsou mateřské školy silné a co je u nich ještě potřeba do budoucna zlepšit.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Moderní řízení školy podporované ICT
Ludvík, Roman ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak využít ICT pro řízení ve školství. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zmapovat současný přístup managementu základních škol k problematice ICT v řízení školy. V práci jsou vymezeny pojmy management a ICT, stejně tak shromážděna východiska tématu z aktuálních výzkumů, zpráv, nástrojů a strategie vzdělávání ČR. Výsledky pedagogického výzkumu mezi řediteli základních škol jsou v závěru konfrontovány s publikovanými výzkumy a závěry. KLÍČOVÁ SLOVA: ICT, management, řízení, kvalita, změna, kultura školy, data, informace, nástroje ABSTRACT: The goal of this work is to find out, how can use ICT for management in the school system. To monitor current attitude of basic school management to the topic ICT in school management, due to half- structured interviews with principal. In this work are defined notions: management and ICT, as collected terminus a quo of the topic: current researches, informations, tools and strategy of education Czech Republic. Results of the pedagogical research among principals of the elementary school are compared with published researches and conclusions in the end of the work. KEYWORDS: ICT, management, direction, quality, change management, school culture, datas, informations, tools
Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy
Valtová, Věra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy AUTOR: Věra Valtová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na budování kultury mateřské školy v souvislosti s poskytováním vybraných nadstandardních aktivit v mateřských školách Ústeckého kraje. Úvodní část práce blíže specifikuje mateřskou školu jako prvopočátek institucionálního předškolního vzdělávání. Dále následuje seznámení s kulturou školy, kde je charakterizována i její kvalita, která se přímo promítá do kvality vzdělávání a výchovy. V další kapitole jsou charakterizovány nadstandardní aktivity mateřských škol, které přispívají k volbě rodičů při výběru školy pro své dítě. Pro představu o realizaci a průběhu uskutečňovaných vybraných nadstandardních aktivit je v poslední kapitole vyhodnocené dotazníkové šetření, na jehož základě se zjišťovalo, zda mají vybrané poskytované nadstandardní aktivity vliv na budování kultury mateřské školy.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.